– Ίπταται ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), το “Ελ. Βενιζέλος” καθώς το 2017 εκτόξευσε όλα τα αριθμητικά του μεγέθη – Το περασμένο 12μηνο κατέγραψε την ιστορικά υψηλότερη επιβατική του κίνηση αγγίζοντας τα 22 εκατομμύρια – Επιστρέφουν οι Έλληνες επιβάτες που είχαν… χαθεί τα προηγούμενα έτη λόγω της οικονομικής κρίσης – Μάλιστα, τα θετικά στοιχεία του ΔΑΑ κινούν το ενδιαφέρον των επενδυτών που ετοιμάζουν πρόταση 1,1 δισ. ευρώ!
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει το “Ελευθέριος Βενιζέλος” . Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει πάρει για τα καλά την… πάνω βόλτα αφού όλα τα αριθμητικά του μεγέθη αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Μάλιστα, το 2017 το “Ελ. Βενιζέλος” παρουσίασε τη μεγαλύτερη, από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, αύξηση της επιβατικής κίνησης, εγείροντας το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επενδυτών.
Ειδικότερα, στο επενδυτικό μικροσκόπιο βρίσκεται η σχεδιαζόμενη πώληση ποσοστού του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του Αεροδρομίου, όπως και η αύξηση του τιμήματος, στο 1,1 δισ. ευρώ, για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
Έτος ορόσημο για το “Ελ. Βενιζέλος”:
Όπως καταδεικνύουν τα αποτελέσματα χρήσης του 2017, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) απογείωσε τις επιδόσεις του, καταγράφοντας:
– Κύκλο εργασιών 433,5 εκατ. ευρώ από 406,6 εκατ. ευρώ το 2016
– Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 284,5 εκατ. ευρώ από περίπου 272 εκατ. ευρώ το 2016
– Λειτουργική κερδοφορία της τάξης των 208 εκατ. ευρώ από 198 εκατ. ευρώ το 2016
– Καθαρή κερδοφορία 140 εκατ. ευρώ από 132 εκατ. το 2016
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({
google_ad_client: “ca-pub-2691683486408955”,
enable_page_level_ads: true
});
Κερδισμένο και το Κράτος
Φόρο εισοδήματος 59,7 εκατ. ευρώ το 2017 κατέβαλε στην Εφορία η κοινοπραξία στην οποία ανήκει το “Ελ. Βενιζέλος”: Το καναδικό συνταξιοδοτικό fund PSP που έχει ποσοστό 40%, το ΤΑΙΠΕΔ 30%, το ελληνικό Δημόσιο 25% και μέλη της οικογένειας Κοπελούζου 5%.
Οι παραπάνω διαχειριστές αποκόμισαν κέρδη 218,4 εκατομμυρίων ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, δεν θα διανείμουν μέρισμα στους μετόχους για τη χρήση του 2017. Αιτία, οι βραχυπρόθεσμες οικονομικές υποχρεώσεις που προκύπτουν από τη συμφωνία επέκτασης της σύμβασης του ΔΑΑ έως το 2037.
Επιστρέφουν οι Έλληνες επιβάτες
Όπως προκύπτει από τον οικονομικό απολογισμό του “Ελ. Βενιζέλος”, οι Έλληνες εμφανίζονται και πάλι στα γκισέ. Το 2017 οι αγορές εισιτηρίων από Έλληνες πολίτες αυξήθηκαν σε ποσοστό 13%, με τους κατοίκους εξωτερικού να αυξάνονται 5%.
Αύξηση είχαν καταγράψει και το 2016 τα ταξίδια από Έλληνες, γεγονός που σχετίζεται με τις “ανταγωνιστικές τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και τη μακροοικονομική σταθερότητα” όπως αναφέρει ο οικονομικός απολογισμός.
Συνολικά, η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών το 2017 κατέγραψε την υψηλότερη ιστορικά ετήσια επίδοσή της, φτάνοντας τα 21,73 εκατομμύρια επιβάτες, υπερβαίνοντας τα επίπεδα του προηγούμενου έτους κατά 1,7 εκατ. επιβάτες (+8,6%).
Ο αριθμός των πτήσεων ανήλθε σε 196.000 (+3,6%).
Το χρυσό deal
Μετά την αύξηση του τιμήματος σε 1,1 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ) από μόλις 483,87 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται το “Ελ. Βενιζέλος”, στόχος είναι η εξασφάλιση των απαιτούμενων κεφαλαίων.
Την ίδια στιγμή, οι εκκρεμότητες – των οποίων η ολοκλήρωση θα οδηγήσει στην καταβολή στο Δημόσιο σε δόσεις του ποσού ύψους 1,1 δισ. ευρώ, που θα εκτοξεύσει τις εισπράξεις από ιδιωτικοποιήσεις – περιλαμβάνουν την υποβολή προς έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την υπογραφή της από τα συμβαλλόμενη μέρη, ήτοι το υπουργείο Οικονομικών, τον ΔΑΑ και το ΤΑΙΠΕΔ.
Η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης θα ανοίξει τον δρόμο, προκειμένου το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στην πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που κατέχει, διαδικασία που εκτιμάται ότι θα προσελκύσει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Πηγή: newsit.gr, capital.gr
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({
google_ad_client: “ca-pub-2691683486408955”,
enable_page_level_ads: true
});