Ο Τεχνικός Διευθυντής των ακαδημιών της ΠΑΕ ΑΕΚ μίλησε για την πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνει αλλά και τις λύσεις που έχει βρει μαζί με τους συνεργάτες του!
Η Ακαδημία ποδοσφαίρου της ΠΑΕ ΑΕΚ έχει ακολουθήσει τις οδηγίες των αρχών λόγω κορωνοϊού και έχει αναστείλει πλήρως τις δραστηριότητές της από τις 12 Μαρτίου και για όσο χρειαστεί. Τα στελέχη και οι αθλητές βιώνουν μια νέα πραγματικότητα, αλλά και προσπαθούν παράλληλα να μένουν σε επαφή με το αντικείμενό τους με κάθε τρόπο, στα πλαίσια πάντα των μέτρων πρόληψης και προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας.
Το aekfc.gr μίλησε για το θέμα με τον Τεχνικό Διευθυντή της Ακαδημίας κ. Κώστα Τσάνα, ο οποίος μας ανέλυσε το πώς προσαρμόστηκαν οι νεαροί ποδοσφαιριστές και απάντησε στις απορίες που εύλογα προκύπτουν σε αυτή τη νέα και δύσκολη συνθήκη.
- Πώς αντιμετωπίζεται από την Ακαδημία η νέα πραγματικότητα;
«Από την πρώτη στιγμή αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα, αρχικά με μερική αναστολή του προπονητικού προγράμματος (ένας ελάχιστος αριθμός προπονήσεων μόνο για τις ομάδες των πρωταθλημάτων Super League Κ19, Κ17, Κ15) αλλά πολύ σύντομα εναρμονιστήκαμε με τη γενική κατάσταση και αναστείλαμε όλο το πρόγραμμά μας. Εξάλλου οι γιατροί της Ακαδημίας από την πρώτη στιγμή μάς είχαν τονίσει τη σοβαρότητα αυτής της υπόθεσης».
- Τι δυνατότητες υπάρχουν για να μένει ένας αθλητής σε μια στοιχειώδη φόρμα όταν δεν μπορεί να προπονείται κανονικά;
«Οι δυνατότητες δεν είναι πολλές ούτε για τις επαγγελματικές ομάδες καλά καλά. Ωστόσο προσαρμοστήκαμε στα νέα δεδομένα και προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά με κάποια ατομικά ασκησιολόγια και πάντα μέσα στο σπίτι. Βέβαια, δεν είναι όλα τα σπίτια ίδια και δε δίνουν τις ίδιες δυνατότητες. Έχουμε πάρει ωστόσο πάνω από εκατό βίντεο από παιδιά όλων των ομάδων που μας δείχνουν τη δραστηριότητά τους σε δωμάτια, αυλές, γκαράζ, μπαλκόνια. Κάποια πιο μεγάλα παιδιά κάνουν και προγράμματα με βάρη. Δε μιλάμε, βέβαια, για κάτι εξεζητημένο, αφού πρέπει να προσέχουμε και τους τραυματισμούς. Στο σπίτι δεν έχεις δίπλα σου τον γιατρό, όπως στην κανονική προπόνηση. Το θέμα είναι να βρίσκονται σε κίνηση, αλλά προέχει η ασφάλεια».
- Πόσο δύσκολο είναι για παιδιά σε αυτή την ηλικία να μένουν μέσα στο σπίτι αλλά και να πειθαρχούν στο πρόγραμμα του σχολείου και της ατομικής εξάσκησης;
«Δεν είναι εύκολο και το ξέρουμε. Είναι δύσκολο να το διαχειριστούμε ψυχολογικά, μικροί και μεγάλοι. Ειδικά αν μένεις σε ένα διαμέρισμα που δεν σου δίνει πολλές δυνατότητες. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι η επικοινωνία μας δεν περιορίζεται μόνο σε στελέχη και αθλητές της κεντρικής Ακαδημίες αλλά και σε αυτούς του Δικτύου. Εχουμε να καθοδηγήσουκε 16 ομάδες σε όλη την Ελλάδα και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Δικτύου κ. Ηλίας Κυριακίδης είναι σε συνεχή επαφή μαζί τους».
- Είναι μία κατάσταση δύσκολη όσο και πρωτόγνωρη. Δεν υπάρχει προηγούμενη ανάλογη συνθήκη. Πώς ανταποκρίνεται το προσωπικό της Ακαδημίας;
«Είναι για όλους μας κάτι νέο που προέκυψε ξαφνικά. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η τεχνολογία βοηθούν τους προπονητές να επικοινωνούν με τα παιδιά ατομικά αλλά και ομαδικά. Το βλέπουμε και ως ευκαιρία να συσφιχθούν και οι δεσμοί μεταξύ αθλητών και στελεχών. Επαναπροσδιορίζουμε απόψεις και νοοτροπία. Είναι και ευκαιρία να κάνουμε και κάτι διαφορετικό από όσα είχαμε συνηθίσει. Ολο αυτό θα αποτελέσει και οδηγό για μελλοντικές ανάλογες καταστάσεις».
- Η συνέχιση της σεζόν για τις Ακαδημίες δεν είναι δική μας απόφαση και κανείς δεν ξέρει αν και πότε θα συνεχιστούν οι δραστηριότητες. Είστε σε θέση να κάνετε κάποια εκτίμηση για το πώς θα τελειώσει η σεζόν και πώς θα επηρεαστεί η επόμενη;
«Σε αυτό υπάρχει… σκοτάδι. Θα ξαναπαίξουμε; Και πότε; Και για πόσο; Και ποιες ηλικιακές κατηγορίες; Είναι θέμα κυβέρνησης. Εχει να κάνει συνολικά με τη λειτουργία της κοινωνίας. Και, φυσικά, με την επανέναρξη της εκπαιδευτικής δραστηριότητας συνολικά, αφού μιλάμε για παιδιά που ακόμα πάνε σχολείο ή που είναι –τα πιο μεγάλα- σε κάποιες σχολές. Αλλά και πάλι, δεν είναι απλό να αρχίσουμε ξανά να παίζουμε. Εδώ μιλάμε για μια κατάσταση που θα απαιτεί εκ νέου προετοιμασία».
- Δεδομένου ότι μιλάμε για παιδιά που κάθε μέρα εξελίσσονται, πόσο σοβαρό είναι για την εκτίμηση της προόδου τους το ενδεχόμενο να μείνουν δύο μήνες ή και παραπάνω χωρίς αγωνιστική εκπαίδευση και δράση; Πολλώ δε μάλλον αν χρειαστεί να διακοπεί η σεζόν;
«Για τα περισσότερα παιδιά έχουμε σαφή εικόνα. Το θέμα είναι ότι δεν ξέρεις πόσο καλύτερος μπορεί να γίνει ένας αθλητής. Είναι και το σωματομετρικό θέμα. Μετά από δύο μήνες μπορείς να δεις… άλλο παιδί. Επίσης είναι διαφορετικός ο αντίκτυπος που μπορεί να έχει στον καθένα η καραντίνα. Δεν ξέρεις πόσο και πώς θα επηρεάσει κάθε παιδί. Είχε γίνει ωστόσο πολλή δουλειά μέσα στην αγωνιστική-εκπαιδευτική περίοδο και δεν μπορεί επ’ ουδενί να θεωρηθεί ‘χαμένη’ η σεζόν».
- Πόσο σημαντική είναι η συνδρομή των γονέων;
«Οσο είναι και σε περιόδους κανονικότητας. Πολύ σημαντική. Αλλά δεν μπορεί να γίνει προπονητής ο γονέας, όπως κι εμείς δεν μπορούμε να γίνουμε παιδοψυχολόγοι. Είναι ενήμεροι των προγραμμάτων που έχουν δοθεί στα παιδιά και λειτουργούν υποστηρικτικά, όπως και σε κάθε άλλη δραστηριότητά τους. Η κλεισούρα επιτείνει κάποια προβλήματα και κάθε σπίτι τα αντιμετωπίζει όπως κρίνει καλύτερα».
- Για τα παιδιά που προέρχονται από τραυματισμούς και από χειρουργεία, τι ισχύει; Συνεχίζονται τα προγράμματα αποκατάστασης;
«Συνεχίζονται, στο βαθμό που επιτρέπονται οι κοινωνικές επαφές και οι μετακινήσεις. Εχουν δοθεί και ατομικά προγράμματα επανένταξης. Τίποτα δεν έχουμε αφήσει στην τύχη».