Με 158 «ναι» πέρασε το νομοσχέδιο για την Παιδεία.
Εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων ψηφίστηκε το μεσημέρι στη Βουλή στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας το οποίο επιφέρει σειρά αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Στην ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησαν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισαν 158 βουλευτές της ΝΔ και κατά 124 βουλευτές των κομμάτων της αντιπολίτευσης.
Από την ψηφοφορία απουσίαζαν 12 βουλευτές, εννιά από τον ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και ο Αλέξης Τσίπρας που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και τρεις του Κινήματος Αλλαγής. Ήταν όλοι δικαιολογημένοι.
Με επιστολή πρόθεσης ψήφου στο προεδρείο έκαναν γνωστή τη θέση τους, η ψήφος τους όμως δεν προσμετράται στο τελικό αποτέλεσμα.
Επίσης, απουσίαζαν από την ψηφοφορία που διεξήχθη ηλεκτρονικά και άλλοι έξι βουλευτές, όλοι από την αντιπολίτευση, οι οποίοι δεν έστειλαν επιστολή πρόθεσης ψήφου.
Η ψηφοφορία διεξήχθη με βάση τις συστάσεις της υγειονομικής υπηρεσίας, δηλαδή ανά ομάδες των 60 βουλευτών, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός.
Αναφερόμενος στα θέματα του νομοσχεδίου γαι την εκπαίδευση ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη χθεσινή του τοποθέτηση στη Βουλή, χαρακτήρισε όρο εθνικής επιβίωσης την επένδυση στην παιδεία και αναφέρθηκε στο άρθρο της επαναφοράς της διαγωγής στους μαθητές.
Ο κ. Μητσοτάκης απαντώντας στη σφοδρή κριτική που δέχεται η κυβέρνηση για την επαναφορά της μαθητικής διαγωγής σημείωσε ότι διαστραβλώθηκε η πρόθεση της κυβέρνησης.
«Ακούω πρόθυμα τον αντίθετο προβληματισμό» είπε ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στην επαναφορά της διαγωγής των μαθητών με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και αναρωτήθηκε «γιατί το σχολείο να αυτοπεριορίζεται στην μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους; γιατί να μην επιδίδεται στην εκμάθηση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων; Γιατί οι εκπαιδευτικοί να αδρανούν σε φαινόμενα όπως η ενδοσχολική βία; Πρέπει να υπάρχει ένας μηχανισμός αξιολόγησης της συμπεριφοράς των παιδιών στο σχολείο;».
Από την πλευρά του ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε για συντηρητική και αντιπαιδαγωγική στροφή και άσκησε κριτική στην κυβέρνηση ότι νομοθετεί με βάση τα συμφέροντα των ιδιοκτητών των φροντιστηρίων, γυρνώντας την εκπαίδευση στη δεκαετία του 1950.
«Προσπαθείτε επιμελώς να καλλιεργήσετε μια επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού. Ότι δήθεν επιχειρείτε πέρα και έξω από την ιδεολογική σας οπτική να προχωρήσετε σε αλλαγές που ορίζονται από όσα σας υποδεικνύουν οι ειδικοί, οι τεχνοκράτες και η διεθνής εμπειρία.
Και όσοι διαφωνούμε κάθετα με αυτές τις αλλαγές, είμαστε τάχα, στην καλύτερη περίπτωση αναχρονιστές, στη χειρότερη παράλογοι» τόνισε για να προσθέσει.
«Πέραν του γεγονότος ότι η επιστροφή στη διαγωγή κοσμία, στο εξεταστοκεντρικό σχολείο και στις πολυπληθείς αίθουσες διδασκαλίας, μόνο εκσυγχρονισμός δεν είναι, υπάρχει και μια μεγάλη αντίφαση στο ίδιο το επιχείρημά σας, ότι τάχα ακολουθείτε τις οδηγίες κάποιων ειδικών και τεχνοκρατών».
ΠΗΓΗ: NEWS247.gr