ΑΕΚ, ΓΗΠΕΔΟ - ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ

Αγια Σοφια: 1.000 μέρες εργασιών, 365 για το όνειρο

Η Αγιά-Σοφιά συμπληρώνει σήμερα 1000 ημέρες εργασιών και το kitenimerosi.gr σας παρουσιάζει ένα αφιέρωμα για τη κατασκευή του ονείρου κάθε οπαδού της ΑΕΚ!

Όλα ξεκίνησαν στις 25/07/2017! Την ημέρα εκείνη η Ένωση αντιμετώπιζε την ΤΣΣΚΑ Μόσχας στο Ολυμπιακό Στάδιο για τα προκριματικά του Champions League. Λίγη ώρα πριν τη σέντρα η ΠΑΕ ΑΕΚ ανακοίνωσε μέσω των social media, αλλά και μέσω των μεγάφωνων του Ολυμπιακού Σταδίου αυτό που ήθελε να ακούσει ο κάθε οπαδός της ΑΕΚ από εκείνο το πρωϊνό όπου η Αγιά-Σοφιά παρουσιάστηκε στην εκδήλωσε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Την έναρξη της κατασκευής του γηπέδου της στη φυσική της έδρα, στην Νέα Φιλαδέλφεια! Μετά από αυτή την ανακοίνωση λίγοι ήταν αυτοί που είχαν σε πρώτη σκέψη την έκβαση του αγώνα της ΑΕΚ, αφού στο μυαλό όλων ερχόταν μόνο μια εικόνα! Αυτή της Αγιάς-Σοφιάς!

Η ΑΕΚ επέλεξε να ανακοινώσει την έκδοση της οικοδομικής άδειας με έναν τρόπο που να συνδέει το παρελθόν με το μέλλον!

Η Ένωση δεν άφησε ούτε μια μέρα να πάει χαμένη και έτσι δύο ημέρες μετά, στις 27/07/2017 έγινε ο αγιασμός από τον Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας Γαβριήλ μέσα σε κλίμα συγκίνησης και ανυπομονησίας από περίπου 10.000 οπαδούς της ομάδας που παρά τη βροχή, βρέθηκαν στο οικόπεδο της ΑΕΚ. Μια στιγμή που δύσκολα θα ξεχαστεί από εκείνη την ημέρα είναι τα λόγια του ανθρώπου που βρίσκεται πίσω από αυτό το έργο, τον κ.Μελισσανίδη ο οποίος είπε: «Τα τείχη της Αγιάς Σοφιάς θα είναι ψηλά και δεν θα πέσουν ποτέ ξανά. Θα είναι άτρωτα. Η φλόγα άναψε».

Αμέσως ξεκίνησε η πρώτη φάση του έργου η οποία περιλάμβανε τον καθαρισμό του οικοπέδου της, αλλά και το σκάψιμο περιμετρικά για να μπουν τα πρώτα θεμέλια του γηπέδου. Αφότου ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός του οικοπέδου, αλλά και το σκάψιμο περιμετρικά έπεσε αρκετή ποσότητα από χαλίκι, κάτι που μας προετοίμασε για αυτό που θα ακολουθούσε. Τα πρώτα μπετά! Η κατασκευή της Αγιάς-Σοφιάς πέρασε στη δεύτερη φάση της κατασκευής της, η οποία ήταν η πιο σημαντική και η πιο χρονοβόρα. Με ένα βήμα κάθε φορά και ενώ το έργο είχε χωριστεί σε πολλά μέρη, τα πρώτα μπετά έπεσαν στη νέα θέση των οργανωμένων οπαδών της ομάδας!

Έτσι σιγά-σιγά το εργοτάξιο άρχισε να παίρνει τη μορφή ενός γηπέδου, με τα μπετά να γεμίσουν τη περίμετρο και τους πυλώνες να υποδέχονται τα πρώτα σίδερα! Αφού ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση των σιδερόβεργων, η πρώτη πλάκα ήταν γεγονός! Μετά από αυτό όλα πήραν τον δρόμο τους! Τα έργα συνεχίστηκαν και τα θεμέλια ανυψώθηκαν και κομμάτι-κομμάτι ενώθηκαν και δημιούργησαν μια πανέμορφη εικόνα ενώ τοποθετήθηκαν και οι πρώτες κερκίδες!

Με το μισό γήπεδο να είναι έτοιμο και με τις κερκίδες τοποθετημένες ήρθε η ιταλική Cimolai για να κατασκευάσει και να τοποθετήσει το στέγαστρο. Ένα έργο πολύπλοκο, που χρειάστηκε μετατροπές για να ολοκληρωθεί! Παρά τις δυσκολίες που εμπεριείχε η τοποθέτηση του, όλα έγιναν γρήγορα και σωστά δίνοντας στους οπαδούς της ΑΕΚ μια πανοραμική άποψη του σταδίου που σε κάνει να κολλάς για ώρα!

Παρά τα όσα συνάντησε για την έναρξη των εργασιών η ΑΕΚ βγήκε νικήτρια και είχε απομείνει ένα τελευταίο βήμα για την ολοκλήρωση του έργου. Η υπογειοποίηση. Ένα έργο που καθυστέρησε αρκετά μιας και η χρηματοδότηση αλλά και διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου προερχόταν από τη Περιφέρεια Αττικής και όπως όλοι γνωρίζουμε η γραφειοκρατία είναι ένα πρόβλημα που δεν προέκυψε τώρα στη χώρα μας. Ήταν ένα εμπόδιο όμως που ξεπεράστηκε και τις προηγούμενες εβδομάδες ξεκίνησε η τελευταία φάση της κατασκευής της Αγιάς-Σοφιάς.

Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ξεκίνησε το έργο της υπογειοποίησης παράλληλα με την ΑΕΚ η οποία έχει ξεκινήσει από τη πλευρά της τη κατασκευή του εξωτερικού κτιρίου της Αγιάς-Σοφιάς το οποίο θα περιλαμβάνει το Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού, το εκκλησάκι του Οσίου Λουκά και πολλών ακόμα χώρων που παρουσιάστηκαν από την ΑΕΚ κατά την αποκάλυψη της Αγιάς-Σοφιάς. Το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν και οι τελευταίες εργασίες εντός του γηπέδου που θα αφορούν τον αγωνιστικό χώρο, τις κερκίδες και τη τοποθέτηση υδραυλικού και ηλεκτρολογικού εξοπλισμου. Αυτά τα έργα θα σημάνουν και την αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση του έργου κάτι το οποίο υπολογίζεται σε λιγότερο από 365 ημέρες!